Saturday 4 July 2009

Boleh belanja? Terima Kasih!

Pada hari Rabu yang lalu, Hari Registration...... tetibe je rase nak bermanje ngan orang....Jadik, aku pon gi mencari-cari orang. Haha.....random jek, takde memilih kasih tau!

Kalau nak bermanja ngan org lelaki, mak uih, haram dinampak orang! Mampos aku nanti....Maka si Danial ni pon mencari wanita wanita....

Waktu aku tengah melihat tauke Leman khusyuk mengoreng keropok Lekor, Dayang Nurul Afifah datang menjenguk. Aku pon mintak dier belanje aku. Dia pon mula lah merengek kat aku, ckp aku ni jahat la tu la.....tapi aku tak kesah....janji belanja...huhuhuhu....Selepas beberapa minit, dia hulur kat aku RM1... Wohooooo!!!! Teknik Berjaya!!!

Pastu aku gi lepak kat booth entrepreneur. Nampak si Saudari Miyn...nampak dari jauh, dier tengah goncang goncang tangan dia, mcm tengah betolkan remote TV astro rosak...... Rupe2nyer dier tengah bubuh coklat kat marshmallow......Punyelah hebat!! Aku pon memuji teknik yang dier guna.....pastu aku pon mintaklah belanja....Dia balik2 gune alasan baek punyer

"Tak pernah dalam sejarah, perempuan kena belanja lelaki" <-- lebih kurang camtu

Uih.....Pandai pulak dia berkata - kata....dengan rasa hampa, aku pon balek ke booth mercymedic balik....

Lepas tu, aku gi booth culinary.....nampak saudari Aien tengah menjerit-jerit memanggil kustomer (aku tak berape perasan pasal ni, aku agak dier tengah menjerit sbb aku tengok dari jauh!). Aku pon lepak sana.....tuk sekian lama, aku tunggu si Aien belanja aku. Dier janji dah kot! Menanti punyelah lama, pastu dier ckp....."Sori tak bawak duit" Aduih.....punah harapanku nak makan duit Aien....sob sob....

Kalau tak silap aku, Najaa ada belanje aku hari tu. Dier bagik aku RM1. Aku pon gembira giler.....mcm budak budak dpt gula2. Aku tak ingat sangat....haha...sori Najaa.....Aku rasa aku beli air culinary kot....Hahaaaa...mmg tak ingat langsung.....

Pastu2.....aku ada kerje jap....pasal mknn....jadik aku gi kat cafeteria. Sewaktu aku berjalan tu, nampak dayang tengah duduk.....jadik aku gi kat dier mintak lagik RM1. Buat muke seposen....aaaahahhaaa...

Sebelum aku blah....aku ckp kat dier " Duduk diam-diam tau, nnti abah dtg balik"

Tak tersangka-sangka, dier bangun dan jerit, sambil menuding kat aku!

"Bapak sape hilang!!!!! Bapak sape hilang!!!"

Ooooffff.....kalau dier ckp camtu jek takpe, ini dier jerit kuat-kuat......malu kot....nasib aku cover cket....aku pun berpusing-pusing carik orang sambil jerit

"Mane???? Mane???" Pastu aku cabut lari!!! hahahaaa....dahlah parents kat situ pandang aku....uhuhu

Selepas tugasku selesai, booth mercy pon dah bungkus....terima kaseh kepada ahli kelab mercy yang bertugas pada waktu itu...

Madihah
Amirah
Nabilah/Shilah
Iskandar
Mamat
Hazwan Johari

Pastu, aku lepak gak booth swatamu jap. Aku mintak Naurah belanjer kot. Aku pon tak ingat pasal ni.....Oh ya!! Mlm sebelum rabu ari tu, aku siap call Naurah mintak belanja kot....pastu dier marah kat aku! Oooofff!!! Tak berani mintak melalui tepon lagi....len kali aku mintak depan2....hahaha....

Naurah pon tak mau belanja.....atau dier tak bawak duit waktu tu???? Aku tak ingat gak bende ni....tapi dier tak belanje aku hari tu.....

Pastu, aku melihat Myra kat depan booth swatamu. Dia mcm tengah menari ke ape tah.....nmpk mcm tengah menari-nari lah....Aku pon gi kat dier....hulur tangan....

"Seringgit!" Dengan mukeku yang comel ( Aku raselah! ) dan perangai kebudak-budakkan ku, Myra terus hulur seringgit kat aku! Punyerlah besh!!!! Gembira giler!!!...Myra je lah, yang terus bagik kat aku duit....dier tak ckp sepatah haram pon..... Hahaaaa...besh giler kalau hari2 camtu.....kalau boleh camtu lah yer!!! Mungkin Myra boleh dengar perutku meronta-ronta tuk mknn, sbb waktu tu dah tengahari, aku tak mkn satu bende pon. Cuma minum air jek....hahaaa....Terime kasih tau!!

Ok, tu je lah yang berlaku pada hari registration. Lagipon, aku nak jugak tulis dlm BM. Haha....Terime kasih kepada

Myra
Dayang
Najaa
Miyn
Aien
Naurah
Dan ahli-ahli kelab MercyMedic...

3 comments:

Miyn Amin said...

foo foo~!

sorila ek x belanja haritu. next time i will, when i feel like doing so without u asking me.

btw, thanks also for cheering the registration day.

#miyn mmg bijak di dapur, baru nak tauu ke? =P

nurulfana said...

wahhh
dpt tgkap gamba ngan org femes!!
besh gile

Hayati Halim said...

=) sy terbaca nma adik sy atika halim di sni.
=p