Saturday 11 July 2009

Pengalaman di PWTC....

Tersebutlah kisah seorang yang comel bernama Danial Foo....Yang diberi tugas untuk menjadi presenter tuk community service project kolej mara seremban. Aku tak berminat sngt pon, tp dah diberi tanggungjawab, maka jalankanlah dengan seikhlasnya.



" When a responsibility is given, then carry it out with all your heart "



Tugasan diberi hari selasa, pastu lepak sana sini ari jumaat baru nak buat. Padahal hari sabtu nak gi pulak tu....aku agak risau kalo bende2 camni lmbt dibuat, kalo tak siap sendiri yang kene...Tp diaorg ckp standard la tu....aku pon layan je lah...



Malam Jumaat tu aku mula buat multimedia presentation...Pkul 9.30 mlm. Sebenarnya pkul 8.30 dah mula fikir ayat-ayat yang berbunga cket...dekat sejam gak lah duk pikir bende tu...



Pastu bermulalah tugasan aku tuk buat video presentation....sepanjang waktu tu, Cik Noratika Halim dan Cik Syazwanie Seri Buana lah yang membantuku....



Terima kasih banyak lah kepada Cik Noratika Halim dan juga Cik Syazwanie Seri Buana yang berada disisiku sepanjang 6 jam membuat video presentation. Yang amat menyedihkan, kami ditinggalkan begitu sahaja dan mereka terpaksa menanti untuk ku menyiapkan video. Dalam waktu itu, aku belanjalah mereka air minum dari koop sebab syazwanie simpan kunci koop. Tapi air berkarbonat tu menyebabkan Ika sakit perut. Huhuhu, sorry!



Dalam 6 jam tu, 3 jam pertama tu ade gak lah org2 len. Pastu 3 jam seterusnya, kiteorg ditinggalkan kat wispi....Cuma ade aku, Ika dan Wanie.... =( ...Tp, mmg takde sbb pon diaorg stay kat wispi tu, kerje diaorg pon dah abis...



Bertiga kat wispi tu, dah takde bende nk buat....aku sembang lah ngan wanie dan Ika....Haha, Ika bagitau satu rahsia!! Wohoooo.....! Nak tau tak???!?!?! =D



Ok, lupakan bende tadi....Pastu, pada pkul 4.21am, siaplah video yang kami buat itu....walaupun taklah seberape, tapi saya rasa video itu amat hebat kerana kami siapkan dalam masa yang singkat dan suntuk.



Balik ke bilik, terus terjalar kat atas katil tido...sbb pkul 7 a.m nak bangun....Tepat pkul 6.44 am, aku rasa yang Maha Esa suruh aku bangun gi semayang subuh....dengan memberikan aku cramp kaki....sakit sngt....lama pulak tu, 2 minit ade kot....



Kaki kiri aku pon sakit satu hari, waktu semayang pon, kaki kiri aku sakit gak....Malam waktu buat video tu, tangan aku sebelah kiri jugak cramp sbb pegang tepon lama sngt berbual ngan kakak aku....



Dengan mata yang sakit....dan mengantuk, tambah lagi dengan tangan dan kaki kiri ku yang sakit....aku pergi jugak menjalankan tanggungjawab yang diberi.



Dawa tanya, "Betol ke korang abis pkul 4 semalam?"



"Yer...nape?"



"Ko tak nampak mengantuk pon....hebatnyer.."



Lebih kurang camtu lah sembang kosong kita sebelom bertolak. Sebenarnya, aku mengantok teramat sangat dan kaki ku waktu tu sngt sakit....tp aku sembunyikan dengan senyuman.....tangan aku balik2 mengurut kakiku yang sakit tu....aku tak nak org risau pulak pasal aku....biar je sakit...nnti dia ok la tu....



Sampai kat PWTC, bende cam biasa lah.....tunggu org lambat dtg...haha...normal kot tuk org2 MARA....mahupun bekas MARA....



Lunch aku patutnya lepas budak2 first gi lunch tu dtg balik, tp kena pulak tunggu jaga barang2...bersama-sama dengan leman, afi dan Cikgu hindon...Ingatkan bila budak2 tu semua balik bolehlah keluar gi mkn, tp org2 Ansara pon dah mula muncul....jd lupakanlah mkn tengahari....Dengan mata yang mengantok, kaki yang sakit dan tangan yang berdenyut tambah lagi dengan perut yang lapar (semalaman tak mkn dan takde breakfast T.T) , aku buat gak kerja....tp agak slow lah....



Akhirnya, mkn tengahari aku Pkul 3.30 ptg bersama2 Leman dan Ika....(Ika lagik! Banyak sangat jasa dia kat aku kan???) Yang beshnyer!!! Ika belanja aku ais krim!!!! Yay!!!! Ais krim RM1....besh tu....susah tau nak suruh Ika buka dompet dia belanja org....Hahaa...



Pastu sebelum kami pulang, aku sempat bergambar dengan Dato' Mukhriz Mahathir.....Hahaa...akhirnya, dpt jugak kenangan yang besh kat PWTC.....








Pastu kitaorg pon, pulang....kepenatan dan gembira....(Cam dlm buku cerita kan???) Haha....

1 comment:

ikachan said...

hahaha..slalu je ika bkak purse..
but not bcoz of u!!! nk perli la 2 blanjer aiskrim rm1...kureng btul la..xpe2..xde rezeki ko lg nk blanjer yg besar2..
hahahhaha..bt dont wait 4 it..it wil not happen..huhu=p